"Våra kunder letar efter en partner som stöder dem med hållbara lösningar"
På JDE Professional drivs vi av vår passion för kaffe och te, vår respekt för miljön och vår omsorg för människor. JDE Professionals CSR-strategi skapades med denna tydliga vision i åtanke.
Hos JDE Professional är ansvaret för odling och upphandling, miljöledning och samhällsengagemang kärnan i det vi gör. Baserat på dessa värderingar håller vi fast vid vår strategi, men är flexibla i förhållande till vår taktik. Kontinuerlig förbättring är en nyckelprincip i vårt arbete för ökad hållbarhet, så vi är alltid intresserade av och uppskattar feedback från våra leverantörer, kunder, konsumenter, icke-statliga organisationer, regeringar och våra egna anställda. Tillsammans med våra partners i den privata och offentliga sektorn strävar vi efter att säkerställa en bestående effekt på omvärlden.
Genom förändrade tider har JDE förblivit sant mot sitt löfte om, ett kaffe för varje kopp, i mer än 266 år. Idag säljs vår portfölj av kaffe och te av ikoniska varumärken i över 100 länder världen över. Som etiska konsumenter söker våra kunder inte längre bara en kaffe- och televerantör, utan letar efter en erfaren partner som kommer att stödja dem med hållbara lösningar. JDE Professional är angelägen om att ta på sig denna roll och har därför åtagit sig att lova kunderna ansvarsfullt kaffe i varje kopp.
Vi tror på att erbjuda våra kunder ett brett utbud av hållbara val, skräddarsydda efter den enskilda kundens behov. Dessa val inkluderar renoverade maskiner och certifierat kaffe och te av olika ursprung, producerade med omsorg för människorna och miljön de kommer ifrån.
Vi kommer att kommunicera och dela vårt arbete för ökad hållbarhet med våra kunder. Endast genom att göra detta i öppenhet och transparens kan vi ta nödvändiga steg mot mer hållbart kaffe och te.